Jak czuje się pracownik pod słabym kierownictwem?

Udostępnij

Rola menedżera jest ważna na wielu płaszczyznach. Nie chodzi tylko o podejmowanie właściwych decyzji, ale także o bycie wzorem do naśladowania i przewodzenie z przodu.

Niestety, w wielu firmach za sterami stoją kiepscy menedżerowie. Na pewno nie wszystkie, ale wiele z nich tak. Bez prawdziwego zrozumienia i zrozumienia, co to znaczy być dobrym menedżerem, że chodzi o ciągłe uczenie się i rozwijanie, pracownicy są pozostawieni bezradni, niepewni, co robić, bez kierunku i przywództwa.

Jakie to uczucie, kiedy pracujesz dla kiepskiego menedżera, który siedzi przy biurku w swoim gabinecie, być może mikromanagażując lub po prostu w ogóle nie słuchając?

W tego typu sytuacji pracownik będzie czuł się:

  • Zdemotywowany
  • Nie słuchany
  • Niedoceniany
  • Jakby nie był wystarczająco dobry
  • Niski nastrój podczas godzin pracy
  • Może nawet być ofiarą, jeśli kierownik ma wyraźnych faworytów w biurze

Jeśli chodzi o angażowanie pracowników w ich pracę, to nie jest to sposób na zrobienie tego.

Jesteśmy pewni, że nie jesteś złym menedżerem, który sprawia, że jego pracownicy czują się w ten sposób, ale ważne jest, aby zrozumieć różnice między dobrym a złym zarządzaniem i jak wpływa ono na pracowników na różne sposoby.

Zaangażowanie pracowników jest tak ważną częścią sukcesu biznesowego, a to w zasadzie sprowadza się do tego, aby dać swoim pracownikom to, czego potrzebują, aby odnieść sukces i zapewnić im emocjonalne potrzeby w miejscu pracy. Tego typu rzeczy nie da się zapewnić po prostu zamykając drzwi do biura i skupiając się na arkuszach kalkulacyjnych przez cały dzień.

Prawdopodobnie zauważysz, że Twoja firma będzie musiała regularnie rekrutować nowych pracowników, jeśli zabraknie Ci umiejętności zarządzania. W końcu ludzie mają dość tego, że nie czują się doceniani ani słuchani i przenoszą się do firmy, która rozumie, jak traktować pracowników.

Z tych wszystkich powodów ważne jest, aby regularnie sprawdzać, co słychać u Twoich pracowników i upewnić się, że wiedzą, iż drzwi Twojego biura są zawsze otwarte, jeśli potrzebują z Tobą porozmawiać. Coś tak prostego jak to, przechodzi długą drogę do tego, aby ludzie czuli się docenieni i wysłuchani.

Na koniec dnia, to wszystko, czego każdy chce.