Recepcja jest sercem i duszą każdej firmy. To tutaj odwiedzający udają się po raz pierwszy po wejściu do budynku, aby zameldować się u osoby, z którą są umówieni na spotkanie. Będzie to również pierwszy punkt kontaktu w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.
Dlatego recepcja musi być zaprojektowana w sposób przyjemny dla oka, przyjazny i wygodny.
Oczywiście recepcja jest również centralnym punktem całej przestrzeni. Recepcjonista jest osobą, która prowadzi program i musi być profesjonalny i przyjazny dla każdego gościa, niezależnie od tego, czy jest w złym nastroju, czy nie!
Aby recepcja działała sprawnie i była najbardziej profesjonalna, przyjrzyjmy się czterem zasadom, których nigdy nie należy łamać.
Zasada 1 - Recepcjonista powinien być obecny przez cały czas
Jeśli gość wchodzi do recepcji, a biurko jest puste, nie będzie wiedział, co robić. Nie robi to najlepszego pierwszego wrażenia, prawda? Recepcjonista powinien być zawsze obecny przy biurku, a gdy ma przerwę, powinien mieć kogoś, kto go zastąpi. Biurko nigdy nie powinno pozostawać bezobsługowe.
Zasada 2 - Biurko powinno być zawsze czyste i uporządkowane
To oczywista oczywistość, ale jest to bezwzględna zasada, której należy przestrzegać. Recepcja powinna być zawsze czysta i schludna. Brudne lub zabrudzone biurko sprawi, że ludzie odniosą złe wrażenie i pomyślą, że standard usług, jakie otrzymają w Twojej firmie, jest równie kiepski.
Zasada 3 - Nie powinno być widać żadnych papierów ani ekranu komputera
Oprócz porządku na biurku nie powinny znajdować się żadne papiery, które mogłyby wskazywać na jakiekolwiek poufne lub wrażliwe informacje. Ekran komputera również powinien być zasłonięty, aby goście nie mogli niczego zobaczyć. Ponownie, takie rozwiązanie daje dobre pierwsze wrażenie, ponieważ pokazuje, że poważnie podchodzisz do kwestii poufności.
Zasada 4 - Recepcja powinna być centralnym punktem pomieszczenia
Nie ulega wątpliwości, że recepcja powinna być głównym punktem centralnym pomieszczenia, w którym się znajduje. Powinna być punktem dominującym w przestrzeni i oczywistym dla odwiedzających, gdzie należy się udać, aby się zameldować lub zadać pytania.
Jeśli będziesz przestrzegać tych czterech zasad dotyczących recepcji, goście będą mieli doskonałe pierwsze wrażenie z wizyty w Twoim miejscu pracy.