6 najczęstszych czynników wywołujących stres w miejscu pracy i jak je przezwyciężyć

Udostępnij

Istnieje wiele różnych powodów, dla których stres w środowisku biurowym może się pojawić. Chociaż nie da się go całkowicie wyeliminować, można zrobić wiele, aby go ograniczyć. Pierwszym krokiem jest określenie, co tak naprawdę powoduje stres w miejscu pracy, a następnie zastanowienie się, co można z tym zrobić.

Oczywiście każdy jest inny, a to oznacza, że dla poszczególnych pracowników różne sytuacje będą mniej lub bardziej stresujące niż dla innych. W zarządzaniu stresem w miejscu pracy chodzi o to, aby zredukować powszechne czynniki wywołujące stres i sprawić, że życie Twoich pracowników będzie spokojniejsze i bardziej harmonijne podczas spędzania czasu na fotelu w biurze.

Oto sześć najczęstszych czynników wywołujących stres w miejscu pracy.

  1. Nierównomierne obciążenie pracą - Jeśli masz więcej pracy niż Twój sąsiad z biura, będziesz zerkał na swoje biurko i czuł się z tego powodu zirytowany. Jest to również jeden z głównych czynników wywołujących stres. Odpowiedź? Jako menedżer upewnij się, że nie nakładasz zbyt wiele pracy na jedną osobę.
  2. Nierealistyczne terminy - Kiedy robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby dotrzymać terminu, który jest praktycznie niemożliwy do dotrzymania, jest to bardzo stresujące. Nigdy nie ustalaj dla danej osoby lub całego zespołu terminu, który jest zbyt trudny do osiągnięcia. Jedyne, co zrobisz, to zestresujesz ludzi.
  3. Konflikt w biurze - Kiedy pracownicy się wykluczają i wszyscy wokół czują, że muszą opowiedzieć się po którejś ze stron, może to powodować stres w miejscu pracy dla każdego. Menedżerowie powinni być przeszkoleni w zakresie rozwiązywania konfliktów, ale pracownicy powinni być również uzbrojeni w narzędzia do samodzielnego rozwiązywania drobnych problemów.
  4. Niewygodne środowisko pracy - Jeśli zawsze wracasz do domu z bolącym kręgosłupem, ponieważ Twoje krzesło biurowe nie jest wygodne, prawdopodobnie nie będziesz zbyt spokojny. Upewnij się, że całe Twoje biuro jest nie tylko wygodne, ale także wspierające. Pomyśl o ergonomicznych meblach biurowych jako punkcie wyjścia.
  5. Złe zarządzanie - Jednym z głównych powodów, dla których pracownicy odchodzą z organizacji jest złe zarządzanie. Zawsze zwracaj uwagę na swoje praktyki zarządzania i stale oceniaj, co możesz zrobić lepiej.
  6. Złe zarządzanie przestrzenią - Biuro, które jest wypełnione biurkami i innymi meblami biurowymi, nie będzie najbardziej bezstresowym miejscem do pracy. Zastanów się nad porządkowaniem i zatrzymaniem tylko tego, co jest naprawdę niezbędne. W ten sposób zwolnisz trochę miejsca i sprawisz, że codzienne życie Twoich pracowników będzie o wiele mniej stresujące.

Podczas gdy stres w miejscu pracy może być powszechny, nie ma jednego czynnika, którego nie można przezwyciężyć.