W każdym biurze można zazwyczaj znaleźć jednego lub dwóch pracowników, którzy nie pracują tak ciężko jak inni.
Czy jest to kontrowersyjny pogląd, czy też prawda?
Na pewno nie we wszystkich biurach, ale w wielu dochodzi do tego typu sytuacji. Może to być coś, co dzieje się cały czas, a może to być coś, co zdarza się tylko od czasu do czasu. Tak czy inaczej, kiedy nawet jeden pracownik nie wywiązuje się ze swoich obowiązków, wszyscy inni muszą pracować ciężej, aby nadrobić zaległości.
Jak to jest sprawiedliwe dla wszystkich innych?
Zasadniczo, tworzysz nierównomierne obciążenie kilku pracowników, a to może być jedną z głównych przyczyn stresu w miejscu pracy. Nie tylko to, ale również ryzyko wystąpienia konfliktu w biurze, kiedy pracownik zaczyna czuć się trochę "postawiony na głowie" i zdaje sobie sprawę, że to, co się dzieje, jest po prostu niesprawiedliwe.
Inna możliwa sytuacja jest taka, że masz jednego lub dwóch pracowników, którzy są niezwykle sumienni w ciągu dnia pracy. Rozumieją zarządzanie czasem i wykonują swoją pracę na czas. W takim przypadku menedżer może mieć pokusę, aby przekazać im dodatkową pracę, która jest wymagana, ponieważ wie, że włożą oni wysiłek, aby ją wykonać.
Ale zadaj sobie pytanie, czy to też jest sprawiedliwe.
Prawdopodobnie nie. To, że ktoś ciężko pracuje, nie oznacza, że powinieneś dawać mu więcej pracy do wykonania. To powinno być sprawiedliwe i równe na całym świecie.
Od czasu do czasu zdarzają się sytuacje, w których jeden lub kilku pracowników ma trochę więcej pracy niż inni. Jednak nie powinno to być regularne zjawisko i powinno być wyrównane w czasie. Jeśli trzeba wykonać duże zadanie, zawsze lepiej jest podzielić je na mniejsze części i sprawiedliwie rozdzielić je w zespole. W ten sposób każdy będzie miał tyle samo pracy, a duże zadanie zostanie wykonane w odpowiednim czasie.
Kiedy dajesz zbyt wiele pracy pojedynczej osobie lub kilku osobom, ryzykujesz konfliktem i stresem w miejscu pracy. Oba te zjawiska nie mają realnego miejsca w szczęśliwym i wydajnym biurze. Z pewnością, zawsze będzie występować niewielka ilość stresu, ale nigdy nie powinien on stać się chroniczny lub długotrwały.
Regularnie sprawdzaj, co robią Twoi pracownicy i pamiętaj, ile pracy przydzielasz każdemu z nich. W ten sposób na dobre pozbędziesz się irytacji i stresu związanego z nierównomiernym obciążeniem pracą.