5 skutków negatywnego nastawienia do pracownika

Udostępnij

Łatwo jest założyć, że Twoi pracownicy są szczęśliwi i dobrze się czują w swojej pracy. Jednak jako menedżer, jest to łatwe wyjście.

Oznaką dobrego menedżera jest przyjrzenie się swoim pracownikom i sprawdzenie, czy są zadowoleni ze swojej sytuacji w pracy, a także przedstawienie propozycji poprawy sytuacji, jeśli uznasz, że nie są.

Pozytywne nastawienie w pracy to coś, co większość z nas pokazuje na zewnątrz, ale co tak naprawdę czujesz w środku? To jest to, co musisz wypracować. Poprzez zrozumienie własnego biura, możesz spojrzeć dalej i zobaczyć, czy twoi pracownicy potrzebują, abyś przejął odpowiedzialność i stworzył dla nich zmiany. Może nie czują, że mają głos, a to już samo w sobie jest czerwoną flagą.

Aby zrozumieć, dlaczego jest to tak ważne, musisz najpierw zrozumieć niepokojące skutki negatywności dla pracownika.

  • Negatywność powoduje stres - Kiedy ktoś ma negatywne nastawienie do swojej pracy, łatwo o stres. Jest to niezdrowe i bardzo nieproduktywne samo w sobie. Stres może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych, a kiedy zbliża się wypalenie zawodowe, sytuacja się pogarsza.
  • Negatywność prowadzi do konfliktu - Negatywność może łatwo spowodować, że ludzie nie zrozumieją się nawzajem, a tym samym znajdą się w środku biurowego konfliktu. To sytuacja, której nikt nie chce ani nie potrzebuje.
  • Negatywność powoduje niską produktywność - Wpływ wszystkich efektów, o których będziemy mówić, a także tych, o których mówiliśmy, skutkuje niską produktywnością. Oczywiście, produktywność bezpośrednio wpływa na zyski, więc nie jest to najlepszy wynik dla firmy!
  • Negatywność zwiększa szanse na błędy - Kiedy masz negatywne nastawienie do pracy lub ogólnie czujesz się negatywnie, łatwiej jest popełniać błędy. Przeoczasz małe rzeczy, ponieważ jesteś tak pochłonięty tym, jak się czujesz. Błędy mogą prowadzić do poważnych problemów.
  • Negatywność powoduje, że ludzie nie chcą iść do pracy - Oczywiście, każdy budzi się w poniedziałek rano i życzy sobie, aby mógł pozostać w łóżku przez dodatkową godzinę, ale to nie powinno być ciągłą rzeczą. Negatywne nastawienie powoduje to uczucie i po raz kolejny źle wpływa na produktywność.

Jak widzisz, negatywne nastawienie nie wpływa pozytywnie na samopoczucie i wydajność pracownika. Zauważając problemy w swoim miejscu pracy, możesz stworzyć lepsze środowisko i zmienić sytuację na lepsze dla wszystkich.