Kultura w Twoim miejscu pracy jest niezwykle ważna. Od niej zależy zdrowie, szczęście i satysfakcja Twoich pracowników.
Choć jest to niewidoczne, kultura Twojego miejsca pracy dyktuje wszystko. Jeśli ludzie nie są zadowoleni z tego, jak są traktowani i postrzegani w miejscu pracy, morale spadnie bardzo szybko. Wtedy spada produktywność, a zyski nie są już tak odległe.
Stres w miejscu pracy również zaczyna wkraczać do akcji, a to pociąga za sobą cały świat innych problemów. Tak więc zrozumienie kultury organizacyjnej w Twoim miejscu pracy i rozwiązanie wszelkich problemów jest niezwykle istotne.
Jeden z głównych problemów pojawia się, gdy w biurze panuje kultura obwiniania. Oznacza to, że o każdy błąd obwinia się osobę, która go popełniła lub która była odpowiedzialna za daną część zadania. Osoby te są oczywiście obwiniane, nie tylko przez swojego przełożonego, ale także przez kolegów i nie robi się z tego tajemnicy. Kiedy tego typu kultura jest obecna, towarzyszy jej również kultura strachu. Ludzie boją się popełnić błąd lub poprosić o pomoc z obawy przed oceną.
Nic z tego nie brzmi jak szczególnie szczęśliwe biuro, prawda?
Z drugiej strony, kultura wolna od poczucia winy jest czymś, co przynosi szczęście i produktywność. Kiedy ludzie współpracują przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej, każdy bierze na siebie odpowiedzialność i wszyscy są chwaleni jako jedność. Kiedy pojawiają się problemy, cały zespół bierze na siebie odpowiedzialność, a nie jedna osoba. Istnieje również poczucie, że można uczyć się na błędach i pracować nad tym, co można zrobić lepiej następnym razem, zamiast wytykać winę palcem.
Skupienie się na doświadczeniu w miejscu pracy, a nie na liczbach, jest dobrym wyborem. Oznacza to, że i tak zauważysz wzrost wydajności, ponieważ kiedy pracownicy czują się komfortowo i są wspierani w swoich rolach, w naturalny sposób stają się bardziej produktywni.
Zarządzanie stresem w miejscu pracy powinno być centralnym elementem Twojego planu pracy. Pomaganie ludziom w pozbyciu się piętna stresu i otwartym mówieniu o wszelkich zmaganiach, z jakimi się borykają, oznacza, że zespoły mogą pracować razem efektywnie i w duchu wsparcia, bez obaw i problemów związanych z osądzaniem ich za to, że czują się w określony sposób.
Pierwszym krokiem jest szczera ocena kultury, jaka panuje w Twoim biurze i zajęcie się nią. Porozmawiaj z pracownikami i zdobądź potrzebne informacje. Następnie, kiedy już wiesz, co należy zrobić, podejmij działania.